A magyaroknak kezd fontossá válni a testük ápolása – derült ki a Nielsen piackutató vállalt felméréséből. Hazánkban a megkérdezettek 83 százaléka érez egyre nagyobb késztetést külseje szépítésére, megjelenése javítására. Ez a szám a hatodik legmagasabb a világon.
A legtöbben közérzetük javítása miatt tesznek így, ezt követi a partnernek való tetszés, illetve az új kapcsolat kialakítására való törekvés. Míg a másik nem figyelmének felkeltését célzó szépségápolás Európában 41 százalék, addig ez a szám itthon 56. Így az sem lehet meglepő, hogy 100 magyarból 90 vásárol rendszeresen testápoló készítményeket és egyéb kozmetikumokat. A testápolásban a bőrápolás vezet, ezt követi a haj- illetve az arcápolás, végül a haj erősítése. Európában ezüstérmesek vagyunk a rendszeresen arcukat és hajukat ápolók magas arányával.
Vásárláskor a honfitársaink 73 százalékát befolyásolja az ár, ezzel listavezetők vagyunk az öreg kontinensen, ahol az átlag 57 százalék.
A márkahűség viszont nálunk jóval jellemzőbb, mint a többi európai országban. A magyarok kiugróan magas arányban ismerik el a drágább termékek jobb minőségét. A felmérés során szóba kerültek a férfiak megváltozott szépségápolási szokásai is. A válaszadó magyarok 74 százaléka véli úgy, hogy az erősebbik nemet ma már jobban foglalkoztatja a megjelenése. Ezt a megkérdezettek 82 százaléka normálisnak, sőt dicséretesnek gondolja. n Mézes Rita
A kozmetikumoknál látványosabb módja a szépülésnek, a hazánkban is egyre elterjedtebb plasztikai sebészet. Az ilyen beavatkozások azért szükségesek, mert a komoly testi hibák depressziót is okozhatnak, így a sebészeti úton történő kijavításuk sokaknak az utolsó remény a boldogságra. Manapság azonban inkább a sztárok példáját követve Magyarországon is hódítanak a különféle szépségfokozó műtétek. A legkedveltebbek: a zsírleszívás, a különböző arcplasztikák, mell- és haskorrigáló műtétek valamint a hajátültetések.